
This character was designed by Dubest.M Valentin, you can find his work on this link :
INTENTION
Members of the Militia are proud soldiers whose mission is to bring order to the Pit. The intention was to create a soulless and compassionate antagonist, a perfect jailer who enjoyed torturing inmates.
Les membres de la Milice sont de fiers soldats ayant pour mission de faire régner l'ordre au sein de la Fosse. L'intention était de créer un antagoniste sans âme ni compassion, un parfait geôlier prenant plaisir à torturer les détenus.
INSPIRATIONS

MASK'S EYES
The eyes of the mask are directly inspired by human skulls. The non-expression of the skull reinforces the character's monstrosity.
Les yeux du masque sont directement inspirés des crânes humains. La non expression du crâne renforce la monstruosité du personnage.
MASK'S JAW
The side parts of the mask serving as a respirator are inspired by the plates of Roman helmets.
Les parties latérales du masque servant de respirateur sont inspirées des plaques des casques romains.


MASK'S MAIN PIECE
The central piece of the mask, covering the nose and mouth is inspired by the mask of the very famous Darth Vader from the Star Wars saga.
La pièce centrale du masque, couvrant le nez et la bouche est inspirée du masque du très célèbre Dark Vador de la saga Star Wars.
HELMET
The helmet is inspired by the helmets of the Nazi soldiers of the Second World War..
Le casque est inspiré des casques des soldats nazi de la seconde guerre mondiale.



ARMOR
The armor is a harmonious blend of a military chestplate and medieval pieces, including forearms, leggings and shoulders.
L'armure est un mélange harmonieux entre un plastron militaire et des pièces médiévales, notamment les avant bras, les mollets et les épaulettes.
MAIN REFERENCE
The overall design is a direct reference to characters from the Wolfenstein video game saga.
Le design global est une référence directe aux personnages de la saga de jeu vidéo Wolfenstein.

MODÉLISATION
Vertices : 38 902 Edges : 75 972 Faces : 37 142
The character was first modeled in Blender in its low poly version and then sent to ZBrush to be detailed in HD version. The only items that have an HD version are the armor pieces, head, torso, and forearms. Having no restrictions and optimization instructions, I unwrapped the UVs on four different materials. The textures were done by me on Substance Painter.
Le personnage à premièrement été modélisé sous Blender dans sa version low poly puis envoyé sur ZBrush afin d'y être détaillé en version HD. Les seuls éléments disposant d'une version HD sont les pièces d'armure, la tête le torse et les avant bras. N'ayant pas de restrictions et de consignes d'optimisation, j'ai déplié les UV sur quatres différents matériaux. Les textures ont été réalisées par mes soins sur Substance Painter.

Front Topology

Side Topology





UV MAPPING

POSING



TEXTURES AND LIGHTING




MOVIE RENDERS

